خرده ریزهای روزمره

Can’tUnsee چیست؟

سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۴:۴۸ ب.ظ

زمانی که شروع میکنیم برای یادگیری مباحث UI/UX  آموزش های زیادی وجود دارد که باید یادبگیریم. این بحثی مفصل و طولانیست که ممکن است حتی بعد از خواندن چند کتاب و یا چندین مقاله چیز خیلی زیادی به لحاظ عملی متوجه نشویم.

شاید شنیده باشید که نشان دادن یک تصویر صندلی به یک کودک خیلی راحت تر از آن است که تمام مشخصات آن را برایش توصیف کنید و بگویید صندلی چیست. در این زمینه هم وجود یک راه عملی کار هزار صفحه را در مدت کوتاهی انجام میدهد.

سایت Can’tUnsee چیست؟

 این سایت در واقع یک بازی تحت وب ساده است، که به شما نشان میدهد اصول درست طراحی برای تجربه کاربری بهتر چیست.

بازی با یک سوال ساده آغاز میشود و ادامه مییابد : کدام یک صحیح است؟ سه مرحله مختلف دارد و در هر مرحله تعدادی سوال پرسیده میشود. اگر چه در مراحل اول پیدا کردن تفاوت ها و گزینه صحیح آسان است اما هرچه به مراحل پایانی نزدیک تر میشود تشخیص آن دشوار خواهد شد.

 نحوه بازی به این صورت است که دو نمونه از طراحی های یک صفحه یا المان نمایش داده میشود و شما باید شکل صحیح آن را انتخاب کنید. تفاوت بین دو تصویر ممکن است در جایگیری دکمه های صفحه، رنگ ها، شکل ها، گوشه کارد و حتی اندازه ایکون ها باشد. پس از انتخاب، جواب توسط شما، جواب صحیح با دلیل نمایش داده میشود.

cantupseecantupsee

در بعضی از مراحل بازی تفاوت ها بسیار جزیی است و با ازی کردن آن ها متوجه اهمیت UI/UX خواهید شد.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی